Polskie modelki w reklamach perfum: Magdalena Frąckowiak

czwartek, 6 września 2012    0   

Polskie modelki w reklamach perfum: Magdalena Frąckowiak

W tegorocznym prestiżowym rankingu modelek, przedstawiającym najbardziej rozchwytywane i popularne modelki na świecie, organizowanym przez portal models.com Magdalena Frąckowiak zajęła 23. miejsce. W stworzonym przeze mnie rankingu polskich modelek, które wzięły udział w największej liczbie reklam perfum zajęła natomiast miejsce czwarte ;-)

Trzy pierwsze miejsca we wspomnianym rankingu zajmują kolejno: Anja Rubik (11 reklam perfum) i Małgorzata Bela (10 reklam) oraz Anna Jagodzińska (6 reklam).

Artykuł z rankingiem znajdziecie TUTAJ

Magdalena Frąckowiak urodziła się w 1984 roku w Gdańsku. Swoją przygodę z modelingiem rozpoczęła w wieku 16-stu lat: mama wysłała moje zdjęcia na jakiś konkurs. Wygrałam go, zostałam przyjęta do agencji modelek, ale bardzo rzadko miałam jakieś sesje czy pokazy - powiedziała w wywiadzie dla magazynu Pani. Postanowiłam, że pojadę do Nowego Jorku i spróbuję swoich sił w modelingu, odłożę trochę pieniędzy i wrócę na studia. Gdy wylądowałam w Nowym Jorku, wynajęłam kawalerkę na spółkę z pewną Holenderką i zaczęłam chodzić na castingi. Na początku szło mi średnio, ale już w następnym sezonie otworzyłam pokaz Yves’a Saint Laurenta. To był przełom, zostałam zauważona przez wiele osób – dodaje modelka. W 2007 roku, niespełna rok po pokazie, Frąckowiak miała już na swoim koncie kontrakt reklamowy z Ralph Lauren, a także pierwszą okładkę dla włoskiego Vogue’a, do której zdjęcia wykonywał jeden z najsłynniejszych fotografów modowych dzisiejszych czasów – Steven Meisel. Wszyscy nazywają go ojcem chcrzestnym. Meisel potrafi oszlifować diament. Wybiera młode dziewczyny, bo zwykle na okładce włoskiego Vogue'a pojawia się nowa twarz. Wszyscy wiedzą, że jeśli Steven dał okładkę takiej modelce, to zgarnie ona później kampanie reklamowe i kolejne sesje. I najgorsze, co może się przydarzyć, to zrobienie tylko jednej sesji z nim, bez następnych. Wszyscy to zauważą. Meisel może wypromować dziewczynę albo wprost przeciwnie -zdradza Frąckowiak (via: magazyn Fashion Magazine).

Od czasów sesji dla włoskiego Vogue'a modelka nie może narzekać na brak pracy. Do tej pory wystąpiła w pokazach i/lub wzięła udział w kampaniach reklamowych takich marek jak: Armani Privé, Chanel,Christian Dior, Givenchy, Jean Paul Gaultier, Valentino, Lanvin,Louis Vuitton and Blumarine, Alexander McQueen, Viktor & Rolf, Elie Saab i Stella McCartney.

W kontekście tak dużej popularności Magdy Frąckowiak dziwi trochę tak mała liczba reklam perfum (3), w których wzięła ona udział. Powody takiego stanu rzeczy mogą być oczywiście różne. Jak mówi sama modelka: nie na wszystko ma się wpływ. Nagle w nowym sezonie jest zapotrzebowanie na inny typ urody i od razu pracy jest mniej (via: Pani).

Dotychczas modelka reklamowała nastepujące zapachy:

  • Gianfranco Ferre In The Mood for Love
  • Givenchy eaudemoiselle
  • Givenchy eaudemoiselle eau fraiche

Gianfranco Ferre In The Mood for Love (2009) - pierwsza reklam perfum z udziałem Magdy Frąckowiak

Polskie modelki w reklamach perfum Magdalena Frąckowiak Gianfranco Ferre in the mood for love

Gianfranco Ferre In The Mood for Love powstał z myślą o kobietach marzących o przeżyciu namiętnej miłości (pisałam o tym TUTAJ). To właśnie dlatego zapach pojawił się w sprzedaży wiosną, którą zwykło się uważać za idealną pore roku do zakochania się. Ów miłosny wiosenny nastrój "ubrano" w tym przypadku w biały owalny flakon autorstwa Fabiena Barona. Był to ukłon w stronę założyciela firmy - Gianfranco Ferre (z wykształcenia architekta), który uważał biel za najdoskonalszą z barw. Nazwę perfum zaczerpnięto natomiast z koreańskiego filmu reżysera Wong Kar Wai, o tym samym tytule (polski tytuł: Spragnieni miłości). Perfumy Gianfranco Ferre In The Mood for Love stworzył Maurice Roucel, autor takich zapachów jak m.in.: Lalique Pour Homme (1997), Guerlain Insolence (2006) czy Celine Dion Sensational (2008).

Zdjęcie do kampanii reklamowej Gianfranco Ferre In The Mood for Love wykonał nie kto inny jak Steven Meisel. Nie powstał jednak żaden spot reklamowy promujący owe perfumy.

Niedługo po ukazaniu się tych perfum, bo w lecie 2010 roku w sprzedaży ukazała się letnia wersja zapachu o nazwie Gianfranco Ferre In The Mood for Love Pure. W 2011 roku dołączyły do niej kolejne dwa zapachy: męski Gianfranco Ferre In The Mood for Love, a także kolejny damski o nazwie Gianfranco Ferre In The Mood for Love Tender. W ich kampaniach nie pojawiła się już jednak Magdalena Frąckowiak.

Informacje dodatkowe:

Premiera: 2009 rok
Nos: Maurice Roucel
Składniki:

  • Nuta głowy: tamarynd, bergamotka, pomarańcza, magnolia, biała róża
  • Nuta serca: kwiat pomarańczy, konwalia, jaśmin, czerwona róża, drewno cedrowe
  • Nuta bazy: ambra, białe piżmo, drewno sandałowe

Cena: 249 zł / 100 ml
Ciekawe linki: Strona producenta: www.gianfrancoferre.com

Givenchy Eau Demoiselle (2010) - arystokracja w wydaniu Givenchy

Polskie Modelki w reklamach perfum Magdalena Frąckowiak eau Demoiselle Givenchy

Demoiselle (z fr. szlachcianka) to zapach stworzony z myślą o kobietach młodych, wkraczających w dorosłość (pamiętacie utwór Britney Spears zatytułowany: I'm not a girl, not yet a woman?), które dzięki swojemu szlacheckiemu pochodzeniu cechuje naturalna klasa, elegancja i pewność siebie. Flakon perfum zaprojektowano tak, by uosabiał wszystkie najważniejsze wartości Givenchy, a przez to również i tak, by był ponadczasowy. Stąd te wszystkie żłobienia czy kolor szampana. Opakowanie zewnętrzne perfum ma nawiązywać do arystokratycznego rodowodu zapachu - stąd czarno- białe, oprawione w ramki zdjęcia, przypominające z wyglądu nieco kamelie. A wszystko to razem pięknie wpisujące się w aktualny trend na wszystko, co vintage.

Perfumy stworzył François Demachy, dyrektor olfaktorycznego departamentu LVMH, autor takich kompozycji jak m.in.: Christian Dior Addict to Life (2011), Christian Dior Fahrenheit 32 (2007, wspólnie z Louise Turner).

Premiera: 2010 rok
Nos: François Demachy

Nuty zapachowe:

  • nuta głowy: mandarynka, cytryna, shiso (japońska bazylia)
  • nuta serca: turecka róża, ylang ylang, kwiaty pomaranczy
  • nuta bazy: cedr, amrette, tonka, piżmo

Cena:  260zł / 50ml
Ciekawe linki: Strona producenta: www.givenchyconversations.com

Givenchy Eau Demoiselle eau fraiche (2012)

Polskie modelki w reklamach perfum Magdalena Frąckowiak Givenchh eau Demoiselle eau Fraiche

Wkrótce po powstaniu Givenchy Eau Demoiselle, na rynku ukazała się jej lżejsza wersja - Givenchy Eau Demoiselle eau fraiche w bardzo podobnym opakowaniu i flakonie. W tym samym roku ukazały sie również: Eaudemoiselle de Givenchy Bois de Oud oraz Eaudemoiselle de Givenchy Eau Florale Givenchy, jednak już bez udziału Magdaleny Frąckowiak. Żaden z zapachów nie miał równiez własnej reklamy telewizyjnej.

Zdjęcia reklamowe wszystkich wersji zapachów Eaudemoiselle wykonała Liz Collins, autorka zdjęć do kampanii perfum Dance with Givenchy oraz Givenchy Absolutely Irrésistible z udziałem Liv Tyler.

Premiera: 2012 rok
Nos: ??

Nuty zapachowe:

  • Nuty głowy: cytryna, bergamotka, mandarynka, neroli
  • Nuty serca:  róże, kwiat pomarańczy i rabarbar
  • Nuty bazy: piżmo

Cena:  230zł / 50ml
Ciekawe linki: Strona producenta: www.givenchyconversations.com

Magdalena Frąckowiak pojawiła się na okładce najnowszego wrześniowego numeru miesięcznika Pani. Prócz sesji z udziałem modelki, można w nim również przeczytać bardzo interesujący wywiad. Zatem jeśli lubicie Magdę i chcielibyście się dowiedzieć na jej temat czegoś więcej, to serdecznie Wam ten numer polecam. Ja już swój zakupiłam (przyda mi się pod koniec miesiąca, kiedy będę robić wrześniowy przegląd reklam perfum :-)

Co myślicie o Magdzie Frąckowiak? Lubicie tę modelkę czy wolicie np. Anję Rubik? Jak zwykle czekam na Wasze opinie :-)

Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!