Królowa i samobójstwo
Marka Victoria’s Secret powstała w 1977 roku w San Francisco, na cześć angielskiej królowej Wiktorii. Jej założyciel – Roy Reymond w ówczesnych salonach bielizny nie czuł się komfortowo, postanowił więc stworzyć miejsce, które byłoby przyjazne mężczyznom. Zadbał w tym celu o miłą obsługę i przytulny, urządzony w stylu wiktoriańskim wystrój swoich sklepów. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę. Kilka lat później Reymond sprzedał sieć swoich sklepów i uzyskane w ten sposób pieniądze zainwestował w nowe przedsięwzięcie. Okazało się ono fiaskiem i doprowadziło go do bankructwa. W rezultacie w 1993 roku, w wieku 47 lat, Reymond popełnił samobójstwo skacząc z mostu Golden Gate - jednego z najbardziej śmiercionośnych mostów na świecie (szacuje się, że od czasu jego powstania w 1937 roku aż do dzisiaj skoczyło z niego około 2000 osób).
Most Golden Gate/ San Francisco
Stanik z brylantów za 2 mln $
Wkrótce po śmierci Reymonda odbył się pierwszy pokaz Victoria’s Secret z udziałem modelek, okrzyknięty przez prasę „bieliźnianym wydarzeniem stulecia“. Nową erę w historii firmy zapoczątkował jednak transmitowany na żywo w telewizji i na Times Square pokaz z 1999 roku, za sprawą którego nastąpił diametralny wzrost popularości Victoria’s Secret. Współczesne pokazy tej marki to niesamowite widowiska, oglądane przez miliony ludzi na całym świecie. Spektakularne show przerywane jest występami gwiazd, a wszystko to na żywo, w najlepszym czasie antenowym (tzw.prime tim’ie) transmituje amerykańska telewizja. Poniżej wklejam link do ostatniego pokazu Victoria’s Secret z 2011 roku, w trakcie którego zaprezentowano najdroższy stanika świata o wartości 2 mln $:
Aniołki Victoria’s Secret
Imponujące scenografie i światowej sławy gwiazdy to nie jedyne powody, dla których pokazy Victoria’s Secret cieszą się tak dużą popularnością. Marka słynie bowiem również z tego, że do swych pokazów angażuje jedynie najpiękniejsze i/lub najlepsze modelki na świecie, nazywane często aniołkami (od noszonych w trakcie pokazów skrzydeł). Z Victoria’s Secret współpracuje na stałe grupa starannie wyselekcjonowanych modelek, biorących udział nie tylko w jej pokazach mody, ale również w sesjach zdjęciowych i kampaniach reklamowych. Znalezienie się w prestiżowym gronie aniołków Victoria’s Secret umożliwia dalszy rozwój kariery danej modelki, m.in. poprzez zdobywanie kolejnych kontraktów reklamowych. Wystarczy wspomnieć chociażby Candice Swanepoel, która niedawno została nową twarzą perfum Versace Bright Crystal (pisałam Wam o tym TUTAJ) czy Rosie Huntington – Whiteley, reklamującą najnowsze perfumy Burberry Body.
Candice Swanepoel w reklama perfum Versace Bright Crystal
Rosie Huntington - Whiteley w reklamie perfum Burberry Body
O tym, jak trudno jest zostać aniołkiem Victoria’s Secret może świadczyć chociażby fakt, że dotychczas jedyną Polką, której udało się to osiągnąć jest Magdalena Frąckowiak (modelka ta została twarzą i ciałem submarki Victoria’s Secret o nazwie Pink, przeznaczonej dla młodszych klientek).
Poza aniołkami Victoria’s Secret w pokazach tej marki biorą udział gościnnie również inne modelki, nazywane „aniołkami wybiegu“, takie jak: Naomi Campbell, Heidi Klum, czy Gisele Bundchen. W 2011 roku w jednym z pokazów marki pojawiły się również dwie polskie supermodelki: Anna Jagodzińska i Anja Rubik, która specjalnie do występu w tym pokazie musiała... przytyć.
Buty Victorias' Secret
Victorias' Secret to aktualnie jedna z największych marek bieliźniarskich na świecie. W samych tylko Stanach Zjednoczonych i Kanadzie znajduje się przeszło 1000 sklepów tej marki. Prócz bielizny, strojów kąpielowych i kosmetyków można w nich kupić również ubrania sportowe, casualowe oraz...buty.
Od początku swej działalności Vicotrias' Secret prowadzi sprzedaż katalogową swych produktów, a od kilkunastu lat również sprzedaż online. Kilka dni temu ukazał się spot promujący najnowszą kolekcję body na sezon jesień 2012, z udziałem modelek: Candice Swanepoel, Lais Ribeiro i Bregje Heinen. Poniżej wklejam link do tej reklamy:
Najnowsza kampania reklamowa Vicotrias' Secret o nazwie Body/ jesień 2012
Warszawskie butiki Victoria's Secret
Do niedawna jedynym europejskim miastem, w którym można było kupić produkty Victoria’s Secret był Londyn. Pod koniec lipca dołączyła do niego Warszawa, wraz z dwoma butikami otwartymi w Złotych Tarasach i Galerii Mokotów. Butiki te są do siebie bardzo podobne. W zasadzie różni je jedynie metraż i związana z tym wielkość asortymentu. W tym kontekście zdecydowanie lepiej wypada sklep Victoria’s Secret znajdujący się w Galerii Mokotów.
Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłam uwagę wchodząc do obu butików był całkowity brak szyb i drzwi wejściowych, tak charakterystycznych dla tego typu sklepów. Drugą były natomiast... perfumy ;-) Stoją one na samym środku wejścia, więc niemożliwością jest ich nie zauważyć. Bardzo spodobał mi się sposób, w jaki je zaprezentowano. Każdemu z zapachów znajdujących się w ofercie sklepu przydzielono określone miejsce na specjalnie do tego przeznaczonym meblu. Dodatkowo, pod każdym z zapachów zamieszczono tabliczkę z jego nazwą i nutami zapachowymi. W żadnym innym sklepie nie widziałam takiego rozwiązania. A szkoda, bo uważam, że jest świetne. Zresztą spójrzcie sami :-)
Składniki zapachowe perfum Incredible / Victoria's Secret Warszawa, Galeria Mokotów
Wnętrza butików Victoria’s Secret przypominają z wyglądu garderoby bohaterów amerykańskich filmów. Panuje w nich aura ekskluzywności, którą potęgują cimne drewniane meble i wyściełane bladoróżowym materiałem szuflady. Całości dopełniają: muzyka i ekrany telewizorów, na których wyświetlane są pokazy tej słynnej bieliźniarskiej marki. Moją uwagę przykuły również znajdujące się na ścianach butików czarnobiale obrazy przedstawiające aniołki Victoria’s Secret, nadające wnętrzom jeszcze bardziej buduarowego klimatu. Czystość i miła nienarzucająca się obsługa to dodatkowe atuty obu butików. Wszystko to sprawia, że przebywanie w w butikach Victoria’s Secret to czysta przyjemność.
Ze stonowaną kolorystyką wnętrza warszawskich butików Victoria’s Secret kontrastuje wielobarwny asortyment marki, który u części klientów tego sklepu (zwłaszcza tej męskiej) może wywoływać oczopląs. Mnie to jednak zupełnie nie przeszkadza :-)
asortyment Victoria's Secret/ Warszawa Złote Tarasy
Idąc do butików Victoria's Secret nastawiłam się na oglądanie pięknej bielizny. Pod tym względem zawiodłam się na całej linii. Możecie sobie wyobrazić, jak wielkie było moje zdziwienie, gdy odkryłam, że w butikach praktycznie w ogóle nie ma bielizny! Jedyne, co można w nich znaleźć to kilka rodzajów... majtek rodem z bazaru, które w niczym nie przypominają luksusowej bielizny, z którą zwykło utożsamiać się markę Victoria's Secret. Zdjęcia mówią same za siebie:
majtki w kropki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
majtki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
stringi Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
Najlepiej bieliźniarski asortyment Victoria's Secret oddaje jednak poniższe zdjęcie:
różowe majtki Famous Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
Zawiedziona brakiem bielizny postanowiłam skupić się na perfumach. Mimo że w ofercie Victoria's Secret znajduje się około kilkudziesięciu zapachów, w polskich butikach można kupić tylko 10 z nich:
- Victorias' Secret Bombschell (bestseller w USA)
- Victorias' Secret Noir Tease
- Victorias' Secret Noir
- Victorias' Secret Incredible
- Victorias' Secret Gorgeous
- Victorias' Secret Angel
- Victorias' Secret Very Sexy Touch
- Victorias' Secret Sexy Touch
- Victorias' Secret Love is heavenly (najnowsza kompozycja marki powstała w 2012 roku)
- Victorias' Secret Heavenly
Ceny perfum Victoria’s Secret wachaja się w granicach od 250 zł za 50 ml do około 400 zł za 100 ml, są zatem bardzo zbliżone do cen zapachów znanych marek selektywnych, takich jak: Lancome, Dolce& Gabbana czy Cacharel.
perfumy Victoria's Secret Noir Tease/ Warszawa, Galeria Mokotów
perfumy Victoria's Secret Gorgeous/ Warszawa Galeria Mokotów
perfumy Victoria's Secret Angel/ Warszawa Galeria Mokotów
Perfumy o mniejszej pojemności nie posiadają tak atrakcyjnych flakonów jak swoje większe odpowiedniki, ale za to idealnie mieszczę się w torebce, w związku z czym można je ze sobą niemal wszędzie zabrać :-)
perfumy Vicotria's Secret przy kasie/ Warszawa, Galeria Mokotów
W ofercie butiku znajdują się również zestawy perfum (5x 30 ml) i próbek (12 x 3 ml) w cenie 129 zł.
W zestawie próbek znajdują się zarówno zapachy, które można kupić w polskich butikach Vicoria's Secret jak również perfumy, które można kupić tylko za granicą lub w internecie.
Zestaw próbek perfum Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
Każdy z zapachów Victoria’s Secret posiada własną mgiełkę zapachową, co jest świetnym rozwiązaniem dla osób poszukujących lżejszej wersji swoich ulubionych perfum na lato. Poza mgiełkami zapchowymi przypisanymi do poszczególnych zapachów, w ofercie Victoria's Secret znajduje się również kolekcja typowych mgiełek zapachowych, które podobnie jak perfumy, posiadają własne linie uzupełniające, w skład których wchodzą m.in. balsamy i kremy do ciała. Wybór mgiełek zapachowych jest naprawdę spory, w związku z czym trudno podjąć decyzję, którą z nich wybrać ;-) Na szczęście w obu warszawskich butikach Victoria's Secret znajdują się również gotowe zestawy mgiełek (5 x 60 ml w cenie 99 zł), co stanowi idealne rozwiązanie dla wszystkich niezdecydowanych i tych, którzy lubią testować lub często zmieniać zapachy.
mgiełki zapachowe Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
mgiełki zapachowe Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
Perfumy i mgiełki to jednak tylko część asortymetu Victoria's Secret. Prócz nich w butikach znaleźć można również mnóstwo gadżetów, m.in.:
- etui na paszporty
- etui na telefony komórkowe
- portfele
- portmonetki
- teczki
- torebki
- torby podróżne
- kosmetyczki
- okulary przeciwsłoneczne
- produkty makijażowe
skórzane i plastikowe etui na paszporty Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
etui na paszporty Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
etui na paszporty Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
portmonetki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
kosmetyczki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
kosmetyczki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
akcesoria Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
etui na telefon komórkowy Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
torby Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
torby podróżne Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
okulary przeciwsłoneczne Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
breloczki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
breloczki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
bransoletki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
bransoletki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
bransoletki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
bransoletki Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
bransoletka Victoria's Secret typu charms/ Warszawa, Galeria Mokotów
paleta cieni Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
produkty makijażowe Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
tusze do rzęs Victoria's Secret/ Warszawa, Galeria Mokotów
Moje zakupy w Victoria's Secret
O tym, że zamierzam odwiedzić butiki Victoria’s Secret pisałam wam w artykule o moich perfumowych MUST HAVE. Mimo że planowałam kupić tam perfumy, ostatecznie zdecydowałam się na zakup czegoś innego. Ale o tym opowiem Wam innym razem ;-)
moje zakupy w sklepie Victoria's Secret
Podsumowanie
Wizyta w obu warszawskich butikach Victoria’s Secret była dla mnie naprawdę miłym doświadczeniem. Nie tylko ze względu na estetykę tych miejsc, ale również na panującą w ich wnętrzu atmosferę. Robienie zakupów w takich miejscach to prawdziwa przyjemność :-)
Poniżej wklejam Wam tabelę podsumowująca plusy i minusy butików Victoria’s Secret.
+ | - |
---|---|
wystrój | brak bielizny |
kolorystyka | zbyt wysokie ceny niektórych produktów |
atmosfera | |
czystość i porządek | |
miła, nienarzucająca sie obsługa |