Najwięcej reklam perfum (3) znalazło się w tym miesiącu w czasopiśmie Elle. Było to jednocześnie jedyne pismo, w którym zamieszczono więcej niż 1 reklamę perfum. W pozostałych pismach pojawiły się pojedyncze reklamy perfum lub też nie pojawiły się one wcale.
Po jednej reklamie perfum zamieszczono w takich czasopismach jak:
- Twój Styl
- Uroda
- Cosmopolitan
- JOY
- InStyle
- Pani
- Men’s Health
- Zwierciadło
- Glamour
- Forbes
Miesięczniki, w których w tym miesiącu nie znalazła się ani jedna reklama perfum to:
- Hot
- Avanti
- Shape
- Kobieta i Życie
- Naj
- Poradnik Domowy
- Olivia
- Dobre Rady
- Świat Kobiety
- Happy!
- Sukces
- Claudia
- CKM
- Playboy
- Maxim
- Maleman
- KMag
Jedynym męskim czasopismem, w którym udało mi się znaleźć w tym miesiącu reklamę perfum był Men’s Health, w którym to zamieszczono reklamę Hugo Boss Sport. Jedną z twarzy tych perfum został niedawno Kuba Błaszczykowski, a zważywszy na fakt, że Polska była jednym z organizatorów mistrzostw Europy w piłce nożnej, to pojawienie się tej reklamy w męskim czasopiśmie w tym czasie było dość przewidywalne. Dziwię się jednak, że reklama ta nie pojawiła się również w innych polskich czasopismach...
Warto wspomnieć, że jedna reklama perfum (Prada Candy) pojawiła się w tym miesiącu w czasopiśmie biznesowym Forbes, w którym to reklamy perfum pojawiają się niezmierniw rzadko.
Czasopismo | Liczba reklam | Nazwa reklamowanych perfum |
---|---|---|
Elle | 3 |
|
Twój Styl | 1 |
|
Cosmopolitan | 1 |
|
Uroda | 1 |
|
Zwierciadło | 1 |
|
Pani | 1 |
|
Glamour | 1 |
|
JOY | 1 |
|
InStyle | 1 |
|
Men’s Health | 1 |
|
Forbes | 1 |
|
We wszystkich miesięcznikach zareklamowano łącznie 5 różnych zapachów, czyli o ponad połowę mniej niż w maju. Wśród nich znalazły się reklamy następujących perfum:
- Prada Candy
- Dior J’adore
- Hugo Boss Sport
- C-THRU Blooming
- Givenchy (+ Sephora)
Co ciekawe, ANI JEDNA z wyżej wymienionych reklam nie pojawiła się w żadnym miesięczniku w maju. Nastąpiła zatem totalna wymiana zapachów ;-)
Z powyższej listy wynika, że najczęściej reklamowanymi zapachami były zapachy nowe. Wszystkie 4 za wyjątkiem Dior J’adore ukazały się na rynku w tym roku.
Na okładkach magazynów (najdroższych miejscach reklamowych) znalazła się w tym miesiącu tylko 1 reklama perfum – Dior J’adore. Reklama tego zapachu pojawiła się w dwóch pismach:
- Twój Styl
- Zwierciadło
Reklama J'adore była również jedyną reklamą w tym miesiącu, która pojawiła się w prasie (Pani) w formie rozkładówki (2 strony)
Najczęściej reklamowanymi perfumami były w tym miesiącu:
- Dior J'adore (7 razy)
Bardzo ciekawi mnie, z czego wynika tak duża popularność reklamy tych perfum w czerwcu. Moim zdaniem najlepszą porą do reklamowania tych perfum jest pora jesienna i zimowa (tuż przed świętami). Reklamowanie tego zapachu w wakacje jest dla mnie jakieś dziwne (a może tylko tak mi się wydaje?)
Plakat reklamowy perfum Dior J'adore
Plakat reklamowy perfum Prada Candy
Plakat reklamowy perfum C-Thru Blooming
Plakat reklamowy perfum Hugo Boss Bottled Sport
Reklama perfum Givenchy Irresistible Electric Rose + Sephora
Liczba reklam | Nazwa reklamowanych perfum |
---|---|
7 | Dior J'adore |
2 | C-THRU Blooming |
2 | Prada Candy |
1 | Hugo Boss Sport |
1 | Givenchy (+ Sephora) |
*Dokonując obliczeń nie brałam pod uwagę liczby stron (powierzchni) poświęconej reklamom danych perfum (zarówno rozkładówkę jak i pojedynczą stronę liczyłam jako 1 reklamę). Gdybym uwzględniała reklamy pod względem wykorzystanej powierzchni reklamowej, wyniki rozłożyłyby się inaczej, podobnie jak wtedy, gdybym uwzględniła cenniki reklamowe poszczególnych czasopism.
Materiały promocyjne
Prócz tradycyjnych reklam, w kilku czerwcowych wydaniach czasopism znalazły się również materiały promocyjne, dotyczące takich zapachów jak:
- Hugo Boss Bottled Sport (Men's Health)
- Le Petit Prince (Zwierciadło)
Promocja perfum Hugo Boss Bottled Sport, Men's Health 2012
Promocja perfum Le Petit Prince Dessine moi un mouton, Zwierciadło 2012
Ulubione perfumy polskich gwiazd
W kilku magazynach w tym miesiącu można było znaleźć informacje dotyczące tego, jakie są ulubione perfumy kilku polskich i zagranicznych gwiazd.
Polskie gwiazdy:
- Marta Żmuda - Trzebiatowska
- Anna Dereszowska
- Monika Brodka
- Kate Rozz
- Joanna Klimas
Zagraniczne gwiazdy:
- Nicki Minaj
Ulubione perfumy Marty Żmudy-Trzebiatowskiej to Chanel Chance eau Fraiche EDT. W wywiadzie dla magazynu Avanti aktorka stwierdza: "jestem im wierna od lat. Pachną wakacjami i słońcem".
Anna Żmuda-Trzebiatowska, Avanti 2012
Anna Dereszowska w magazynie Hot. Moda&Shopping zdradza: "każdego lata wiernie wracam do perfum Clinique Happy, bo żadne nie dorównują im świeżością. Zimą używam bardziej kwiatowych zapachów jak Lola Marca Jacobsa czy Euphoria Calvina Kleina."
Anna Dereszowska, Hot. Moda&Shopping 2012
W wywiadzie dla magazynu Uroda Monika Brodka w odpowiedzi na pytanie o ulubione perfumy stwierdza: "jest ich wiele. Ogromną przyjemność sprawia mi wyszukiwanie idealnego zapachu, najczęściej w perfumerii Galilu. ostatnio bardzo podoba mi się Muscs Koublai Khan z limitowanej serii Serge'a Lutensa".
Monika Brodka, Uroda 2012
Ulubione perfumy Kate Rozz to: "zapach shiny Aoud firmy Montale z placu Vendome, robiony na bazie olejku ze stuletniego drzewa aoud." Na zdjęciach zamieszczonych w piśmie Viva Moda widać jednak, że żona Piotra Adamczyka używa również takich perfum jak: Perfumer's Workshop Tea Rose, Michael Kors czy Diptique.
Kate Rozz, Viva Moda 2012
W czerwcowym wydaniu magazynu InStyle, w dziale Życie znalazły się zdjęcia i opis domu polskiej projektantki mody- Joanny Klimas. Na zdjęciach łazienki widocznych jest kilka zapachów, m.in.: Habanita de Molinard Edition Prive, limitowane edycje Sisley Eau de Soir i Jean Paul Gaultier, a także flakony perfum Guerlain Aqua Allegoria, L'Artisan Parfumeur i "Lubię klasyczne perfumy" stwierdza projektantka.
Joanna Klimas, Instyle 2012
Ulubione perfumy Nicki Minaj to Chloe EDP. W wywiadzie dla magazynu InStyle piosenkarka stwierdza: "ludzie zawsze mnie pytają, jakiego zapachu używam. Któregoś dnia o nim zapomniałam- i nikt mi nie mówił komplementów!".
Nicki Minaj, InStyle 2012
Inne:
Od dłuższego czasu w polskiej prasie pojawiają się reklamy Super-Pharm, ukazujące perfumy w promocji. Przeważnie jednak ich wygląd pozostawia wiele do życzenia. Tak było również i tym razem. Zastanawiam się, z czego to wynika. Moim zdaniem perfumy wymagaja ładnej, luksusowej oprawy, a nie takiej, która kojarzy się z supermarketem. Cóż, może kiedyś to się zmieni? Jeśli tak, nie omieszkam o tym napisac na blogu :-)
Promocja Super-Pharm, Hot. Moda&Shopping 2012