Zbrodnia, policja i kara, czyli perfumy skazane na sukces

środa, 22 lutego 2012    0   

Zbrodnia, policja i kara, czyli perfumy skazane na sukces

To był wielki dzień. Po wielu latach poszukiwań włoskie Police ujęło słynnego francuskiego zbrodniarza Tuberouse Criminelle, który został przyłapany na gorącym uczynku. Stawiał opór, więc zakuto go w kajdanki Konvict i zamknięto w więzieniu Covet w Paryżu. Niedługo potem przedstawiono mu zarzuty. Zapadł wyrok - Guilty!

Powyższa historia mogłaby być scenariuszem filmu akcji, gdyby nie fakt, że to blog o perfumach. Pisałam tu już o zapachach inspirowanych branżą samochodową czy alkoholową. Dzisiaj zajmę się przestępczością, bo zdaje się, że to nie tylko bardzo wdzięczny temat z punktu widzenia mediów, ale również... twórców perfum. Duże zasługi w rozpowszechnieniu tego trendu miał amerykański serial nadawany w Fox, Prison Break (Skazany na śmierć). Początkowo nie chciano dopuścić do jego produkcji, gdyż władze stacji uważały, że formuła serialu (bohater w więzieniu) nie zyska popularności widza. Jednak, jak pokazała przyszłość, ryzyko opłaciło się - serial stał się ogromnym hitem i doczekał się aż 4 sezonów. To samo miało miejsce w przypadku CSI: Kryminalne zagadki Nowego Yorku, Las Vegas czy Miami – serial doczekał się wielu serii i fanów na całym świecie. Aktualnie "więzienny" trend zaobserwować można niemal wszędzie: począwszy od seriali, poprzez sesje zdjęciowe i wideoklipy, a skończywszy na... branży perfumeryjnej. 

Serge Lutens Tubereuse Criminelle – zbrodnia ma zapach tuberozy

Perfumy Tubereuse Criminelle

 Serge Lutens Tubereuse Criminelle

Pochodzący z Francji Serge Lutens zaczął tworzyć swoją kolekcję perfum w 1992 roku, oferując je w paryskim Palais Royal. Wcześniej długi współprcacował z Vogue i Diorem. Przez 20 lat kształtował również wizerunek japońskiej marki Shiseido.  Za swą działalność został też odznaczony najwyższym stopniem Komandora Sztuki i Literatury Francuskiej. Jak sam twierdził: Żadną miarą nie można powiedzieć, że świat perfum był moim przeznaczeniem. Urodziłem się w Lille, gdzie panują mgła, ciche kanały i blade kobiety.kwietniu 1968 statek płynący do Maroka zabrał mnie do Casablanki, którą odkryłem w zimny, deszczowy dzień. (…) W Marrakeszu odnalazłem cały wachlarz wrażeń zmysłowych pośród straganów oferujących nieznane zapachy, które sprawią, że się zakochasz lub sam uczynisz kogoś od siebie zależnym. (via: missala.pl) Zapach Tubereuse Criminelle to zapach dla kobiet wypuszczony na rynek pod koniec XX wieku, którego głównym składnikiem jest, jak sama nazwa wskazuje, tuberoza - perfumeryjna krewniaczka jaśminu i kwiatu pomarańczy. Nosem zapachu jest ściśle współpracujący z Lutensem, Christopher Sheldrake odpowiedzialny za takie zapachy jak Tocadilly marki Rochas czy Feminite du Bois Shiseido (Lutens zaprojektował buteleczkę). Wykreował dla Serge’a ponad 20 zapachów.

Informacje dodatkowe
Premiera: 1999 rok
Nos: Christopher Sheldrake
Składniki: tuberoza, jaśmin, kwiat pomarańczy, hiacynt, gałka muszkatołowa, goździki, styrax, piżmo, wanilia
Przydatne linki:

Police - wszystkie zapachy policji

Perfumy Police Pure DNA plakat reklamowy

Plakat reklamowy perfum Police Pure DNA

Police to włoska marka modowa słynąca z niekonwencjonalnych kampanii reklamowych skierowanych do młodych ludzi. Strona internetowa marki jest bardzo energiczna, wita rockową, głośną kompozycją. Police zajmuje wysoką pozycję na rynku zegarków, okularów i biżuterii. W minionym roku firma wykreowała powrót „niebieskich lustrzanek” – okularów popularnych na początku lat 90-tych, inspirowanych amerykańskim stylem „życia w drodze”.  W kampaniach reklamowych Police brało udział wiele światowej sławy gwiazd, takich gwiazd jak m. in. Bruce Willis, Antonio Banderas, David Beckham czy włoski piłkarz - Paolo Maldini. Kampanie Police są dopracowane i dość oryginalne. Np. w reklamie perfum To be wykorzystano słynny cytat z Hamleta Szekspira – to be or not to be…i zaprezentowano współczesną jego wersję. Sam flakon jest w kształcie ludzkiej czaszki, plakat nawiązuje do masowego wyobrażenia sceny - stojącego Hamleta z czaszką, a nazwa perfum Police To Be została uzupełniona frazą „Or not to be”. W 2011 zaprezentowano kolekcję zapachów Police Pure zainspirowaną Nowym Yorkiem. W skład perfum wchodzą Pure Man, Woman, Pure DNA Man, Woman, a także Pure York Man, Pure York Woman, pojawił się także nowy zapach z kolekcji Wings – Titanium Wings, Police Dark Woman oraz wspomniany To be. Dla Police Pure nosem był Drom znany z opracowania zapachu dla marki Koto Parfums – Hello Kitty.

Informacje dodatkowe
Premiera: na rynku od 1997 roku
Nos: Drom – dla kolekcji Police Pure
Przydatne linki:

Akon Konvict – zapach kajdanek

Perfumy Akon Konvict

Perfumy Akon Konvict

Piosenkarz hip-hop i R&B Akonł w 2010 roku stworzył perfumy Konvicted, których nazwa nawiązuje do drugiego albumu artysty, a także jego problemów z prawem. Zarzucono mu bowiem na podstawie filmów z koncertów zamieszczonych na youtubie w 2007 r. W jednym molestował nieletnią, a następnie na innym koncercie zrzucił ze sceny fana. 

Akon jest właścicielem wytwórni muzycznej Konvict Muzik (wydaje m. in. Lady Gagę, Leonę Lewis). Co ciekawe, na początku piosenek większości artystów wydanych przez wytwórnię słychać dźwięk więziennych cel, po którym następuje słowo "Konvict", wypowiadane przez samego Akona. Zapach Konvict został zaprezentowany w dwóch wersjach: dla kobiet i dla mężczyzn. Sprzedawany jest w zestawach składających się z dwóch 50 ml-litrowych buteleczek połączonych łańcuchem na kształt kajdanek. W spocie reklamowym perfum Akon wykorzystuje fragmenty wiadomości różnych stacji, w których ukazano go jako skazanego. 

Akon podjął się przekazania 10% wpływów ze sprzedaży perfum na własną fundację Konfidence Foundation – mającą na celu wyrównywanie szans młodych Afrykańczyków poprzez zwiększanie dostępu do edukacji, rekreacji, nowoczesnych technologii i opieki zdrowotnej. W masowej imprezie dla Konfidence Foundation, organizowanej przez Pepsi, wzięła udział polska piosenkarka - Ramona Ray, która nagrała piosenkę z Akonem innymi piosenkarzami zatytułowaną „Oh Africa”.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2010 rok
Nos: ?
Składniki: piżmo, cytryna
Przydatne linki:

Gucci Guilty – wina wg Gucci

Perfumy Gucci Guilty plakat reklamowy

Plakat reklamowy perfum Gucci Guilty EDP for Her

Załozony w 1921 r włoski dom mody Gucci,  znany przede wszystkim z kreacji haute couture, od 1974 r. wydaje też perfumy. W swoim portfolio grupa szczyci się ok. 30 zapachami. Guilty został zaprezentowany podczas rozdania nagród muzycznych MTV Video Music Awards w 2010 r. Jak mówiła Frida Giannini, dyrektor kreatywna marki, zapach prezentuje typ kobiety lubiącej podejmować ryzyko. Kobiety będącej miłośniczką kultury i stylu boho uzależnionej od luksusu, a zapach wyzwoli w niej pamięć pożądania. Spot reklamowy , a w którym wystapili: Chris Evans i Evan Rachel Wood, wyreżyserował sam Frank Miller (m. in. autor 300, Sin City). Stworzył on historię miasta na podobieństwo Sin City, tak fantastycznego, jak mówiła Giannini, że można w nim wyczuć zapach ulic. Byłam niezwykle dumna z naszej oryginalnej wizji, wiedziałam, że potrzebujemy dowiedzieć się więcej o naszych postaciach, pozwolić im opowiedzieć swoją historię. (via: elle.com) Rok później pojawiły się Guilty Intense oraz Guilty pour Homme. W tym też roku Gucci Guilty zdobyło dwa wyróżnienia FiFi (tzw. oscary świata perfum) na nowojorskiej gali Fragrance Foundation w kategorii Zapach Luksusowy dla kobiet i zostały uznane za perfumeryjną gwiazdę otrzymując tym samym statuetkę Fragrance Superstar.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2010 rok
Nos: ?
Składniki: mandarynka, różowy pieprz, brzoskwinia, bez, geranium, ambra, paczula
Przydatne linki:

Sara Jessica Parker Covet – kampania za kratkami lub: Covet – She had to have it!

Perfumy Covet Sarah Jessica Parker reklama

Plakat reklamowy perfum Sarah jessica Parker Covet

Covet to popularny zapach z 2010 r., który sygnowała swoim nazwiskiem znana z roli Carrie Bradshaw w Sex in The City, amerykańska aktorka - Sarah Jessica Parker. Kampania promocyjna perfum Covet pod hasłem I had to have it! została zrealizowana z prawdziwym rozmachem. Spot reklamowy kręcono w Paryżu. Dyrektorem kreatywnym kampanii został znany fotograf Jean Paul Goude. Aktorka ma na sobie suknię z atelier Christiana Lacroix i buty Louboutina. Suknia idealnie pasuje do zapachu i jego kampanii. Z wielkim przejęciem opowiada również o scenariuszu reklamy: przechodząc przez Place Vendome zauważa na wystawie perfumy. Jest nimi oczarowana i jednocześnie już wie, że musi je mieć. Wykrada je więc, niestety trafia w ręce policji i trafia za kratki.

Perfumy Covet stworzyli: Frank Voelkl znany ze współpracy z Guerlain czy Beckhamami oraz Ann Gottlieb (Calvin Klein, Carolina Herrera). Projektantem flakonu jest Chad Levigne.

Rok po premirze Covet w sprzedazy pojawiła się druga odsłona perfum SJP, Covet Pure Bloom. Sama aktorka zdradziła pomysł powstania nazwy Covet - nazwa wzięła się z charakteru perfum – czystości, miłości i szlachetności.

Informacje dodatkowe
Premiera: 2007 rok
Nosy: Frank Voelkl, Ann Gottlieb
Składniki:
  • Nuty głowy: geranium, cytryna, lawenda, czekolada
  • Nuty serca: kapryfolium, magnolia
  • Nuty bazy: piżmo, wetiwer, kaszmir, nuta drzewno-ambrowa
Prydatne linki:
Podobał Ci się ten artykuł?

Jeśli tak, to zapisz się do mojego newslettera, aby otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach o perfumach i nie tylko. Nikomu nie ujawnię Twojego adresu!