Flowerbomb duetu Viktor & Rolf to jedne z najlepiej sprzedających się damskich perfum na świecie. O sukcesie tego zapachu, zdaniem Marie - Josée Lamothe, wice - prezydenta i general managera marek luksusowych L’Oréal (dystrybutora i producenta Flowerbomb) zadecydowało kilka czynników:
(…) zaskakujący zapach, innowacyjny flakon, unikalna nazwa oraz kreatywna kampania reklamowa.
O ile o samym zapachu, flakonie jak i jego nazwie rzeczywiście można mówić w kategoriach innowacyjności, o tyle o kampanii reklamowej już niekoniecznie.
Szatański rock
Rock bardzo często utożsamiany był z kultem satanistycznym. O propagowanie kultu szatana i wykorzystywanie wiadomości podprogowych w swoich utworach podejrzewano i oskarżano takie zespoły jak: The Who, Black Sabbath, Led Zeppelin, Kiss, Marilyn Manson, a nawet... The Beattles. Bardzo często o satanizm posądzano również jeden z najsłynniejszych zespołów rockowych drugiej połowy XX wieku - The Rolling Stones, co zespół wykorzystywał z chęcią na swoją korzyść.
Płyta The Rolling Stones Goats Head Soup
Goats Head Soup powstała w 1973 roku jako trzynasta płyta zespołu The Rolling Stones wydana w Wielkiej Brytanii (oraz siedemnasta w USA). Dla tych z Was, którzy nie znają zbyt dobrze repertuaru tego zespołu powiem tylko, że była to płyta, z której pochodzi słynny singiel „Angie”, który w 1973 roku zajął 1 miejsce na liście Billboard Hot 100. W ramach ciekawostki dodam, że ten śpiewany przez Micka Jaggera utwór został napisany dla Anity Pallenberg (ówczesnej żony Keith’a Richards’a - drugiego wokalisty zespołu).
Album znalazł się na 1 miejscu UK Top 50 Albums oraz Billboard Pop Albums. Klimat płyty oscylował wokół tematyki kozła, uznawanego za jeden z emblematów Kościoła Szatana. Oznacza bowiem symbol "Lewiatana" - mitycznego morskiego potwora ze Starego Testamentu. Emblemat ten nazywany jest również Kozłem Judasza. Odwołanie do kozła znajduje się nie tylko w tytule płyty Goats Head Suop, ale także na zdjęciach. Okładka przedstawia wokalistę zespołu – Micka Jaggera, którego głowa owinięta jest w półprzezroczysty materiał. Opakowanie płyty zawiera również zdjęcia pozostałych członków zespołu.
Pierwszym utworem z płyty jest „Dancing with Mr. D.“ (gdzie "Mr. D" oznacza rzecz jasna diabła).
Kopia lepsza od oryginału
Bez wątpienia plakat reklamowy Flowerbomb jest kopią okładki płyty Stonesów. Nic dziwnego zatem, że Marie - Josée Lamothe o tym nie wspomniał. I w sumie nie ma się co dziwić - która marka chciałaby być uznawana za mającą konotacje z diabłem?
Nie zmienia to jednak faktu, że plakat reklamowy perfum Flowerbomb należy do moich ulubionych. To kolejny, po perfumach Jimmy Choo, przykład na to, że kopia naprawdę może być lepsza od oryginału.