Trucizny Diora
Pierwsze perfumy Poison stworzył w 1985 roku perfumiarz Edouard Flechier. Ich sukces przeszedł najśmielsze oczekiwania Diora. Przez pierwsze pół roku od premiery w paryskim domu handlowym Galeries Lafayette co 50 sekund sprzedawano jeden flakon Poison. Z czasem powstała cała kolekcja trucizn:
- Dior Poison (1985, Edouard Flechier)
- Dior Tendre Poison (1994, Edouard Flechier)
- Dior Hypnotic Poison (1998, Annick Menardo)
- Dior Pure Poison (2004, Carlos Benaim, Dominique Ropion, Olivier Polge)
- Dior Midnight Poison (2007, Jacques Cavallier, Olivier Cresp, Francois Demachy)
Jak na trucizny przystało, wszystkie zapachy zamknięto we flakonach nawiązujących swym kształtem do jabłka, którym biblijna Ewa kusiła Adama w Raju.
Hypnotic Poison
Dziś najlepiej sprzedającym się zapachem spośród wszystkich trucizn jest stworzona przez Annick Menardo (Kokorico JPG, Bvlgari Black, Boss Bottled, Lancome Hypnose) w 1998 roku Hypnotic Poison. Świadczą o tym nie tylko wyniki sprzedaży, tych perfum, ale również liczba wariacji powstałych na ich temat: EDT, EDP, Eau Sensuelle, L’Elixir, Extrait de Parfum, a także wiele edycji limitowanych. Podobnie jak w przypadku większości popularnych zapachów, tak również w przypadku Hypnotic co jakiś czas celem odświeżenia wizerunku oraz przypomnienia o jego istnieniu zmienia się zarówno twarz zapachu jak i plakaty reklamowe. Zazwyczaj robi się to w okresie przedświątecznym, w którym to następuje intensyfikacja wszelkich działań marketingowo – reklamowych. Święta Bożego Narodzenia stanowią najlepszy okres handlowy w roku, zwłaszcza dla producentów perfum, którzy doskonale wiedzą o tym, że najczęściej kupowanym prezentem świątecznym są kosmetyki, wśród nich perfumy.
Melanie Laurent nową twarzą Hypnotic Poison
Najnowszą twarzą perfum Hypnotic Poison została francuska aktorka Mélanie Laurent. Zastąpiła w tej roli takie gwiazdy jak Mila Jovovich czy Monica Bellucci.
Melanie jest artystką wszechstronną, bardzo uzdolnioną i odważną. Utalentowana aktorka, obiecująca reżyserka, zadziwiająca piosenkarka, piękna i zmysłowa kobieta - jest to idealny profil dla Diora i jego uwodzicielskich i prowokujących perfum Hypnotic Poison.
powiedziała Tiziana Tedeschi, rzeczniczka prasowa działu perfumeryjnego Diora. (Źródło: PAP Life)
Aktorka znana jest przede wszystkim z roli w filmie „Bękarty wojny“ Qentina Tarantino oraz "I nagle wszystkich mi brak" ("Et soudain tout le monde me manque"). Nagrała również debiutancki album: "En t'attendant".
O współpracy Melanie Laurent z Diorem stało sie głośno w momencie, kiedy aktorka pojawiła się dwukrotnie w sukniach słynnego domu mody na tegorocznym festiwalu w Cannes, który miała okazję prowadzić.
Tak o współpracy z marką mówi sama aktorka:
"We [Dior and I] seduced each other for months, and it was my agent who called me to say that we were going to sign the contract.”
“I remember I said to myself — gasp — think about who the other faces of Dior fragrances were! Jude Law, Charlize Theron, Natalie Portman — and I thought, ‘Oh my God, I’m going to be one of them.’”
Reklama Hypnotic Poison
Najnowszy spot z udziałem aktorki wyreżyserował John Cameron Mitchell – reżyser filmu „Między światami”, który z Diorem współpracował już wcześniej, tworząć dla tej marki w grudniu 2010 roku krótki, kikluminutowy, promujący markę film pod tytułem Lady Grey, z Marion Cotillard oraz Ian McKellan w rolach głównych. O ile Lady Grey wygląda na dopracowany projekt, o tyle reklama Hypnotic Poison już niekoniecznie.
Poison i czarna pantera
Najnowsza reklama Hypnotic Poison przedstawia Mélanie, która za pomocą perfum o magicznych właściwościach zamienia mężczyznę w... czarną panterę – ot, cała historia. Co to zwierzę ma wspólnego z zapachem? Nie mam pojęcia. Ale intryguje mnie to. Tym bardziej, że zwierzę to pojawiało się w reklamach perfum Diora już wcześniej, w tym poraz pierwszy w reklamie Poison w 1984 roku.
Przeszło 20 lat póżniej pantera pojawiła się ponownie - w reklamie zapachu Pure Poison. Przedstawiono ją tu jako silne i niebezpieczne zwierzę, nie na tyle jednak, by mogło ono stoczyć zwycięską walkę z... kobietą.
W najnowszej reklamie po dzikim zwierzęciu nie widać już ani śladu. Pantera stała się wiernym i posłusznym swojej pani (właścicielce Hypnotic Poison) psem.
Zastanawiające, że w przeciwieństwie do pozostałych reklam, w tym przypadku pantera widoczna jest tylko przez 2 sekundy, do tego na samym końcu reklamy i w taki sposób, że tylko uważny obserwator jest ją w stanie spostrzec. Tym bardziej nie rozumiem sensu całego przekazu.
Niewątpliwie dużym plusem jest muzyka. Słynny utwór "I put a spell on you" w wykonaniu Niny Simone świetnie pasuje zarówno do uwodzicielskich właściwości zapachu jak i koncepcji reklamy. Poniżej oryginalna wersja piosenki w wykonaniu Jay'a Hawkins'a (o pseudonimie Screamin' Jay Hawkins):
Podoba mi się również filmowa wersja flakonu Hypnotic Poison, przypominająca nieco Cartier Baiser Dragon i Diesel Loverdose, z tą drobną różnicą, że flakon Diora to prawdziwe narzędzie zbrodni. Drobiazgi te nie wystarczą jednak, bym kiedykolwiek polubiła tę reklamę. Moim zdaniem to jeden z największych gniotów reklamowych Diora ostatnich lat. I choć tak naprawdę żadna z dotychczasowych wersji telewizyjnych reklam perfum Hypnotic Poison nie była szczególnie udana, to jednak ta najnowsza jest zdecydowanie najgorsza.