Nazwa HARIBO powstała w 1920 roku, kiedy to niemiecki cukiernik Hans Rigel zarejestrował swoją firmę, której nazwa pochodzi od pierwszych liter jego imienia, nazwiska i rodzinnego miasta (Bonn). Pierwszy i do dziś najsłynniejszy produkt Haribo - żelkowy Złoty Miś powstał wskutek inspiracji cukiernika tańczącymi niedźwiedziami - atrakcją liczych festynów i festiwali w XIX wieku. Niemal od początku powstania misie cieszyły się ogromną popularnością, zarówno wśród dzieci jak i dorosłych.
Dziś HARIBO produkuje 80 milionów Złotych Misiów dziennie. Z ich rocznej produkcji mógłby powstać łańcuch otaczający trzykrotnie ziemię. Nic dziwnego zatem, że wizerunek słynnych misiów postanowiła wykorzystać firma Sakar.
Przeznaczone do iPhone'ów, iPod'ów i innych odtwarzaczy mp3 słuchawki wyprodukowano w pięciu różnych kolorach (każde o innym zapachu):
- niebieskie - zapach jagód
- zielone - zapach jabłek
- różowe - zaapach truskawek
- czerwony - zapach wiśni
- fioletowe - zapach winogron
Cena gadżetu w zależności od sklepu waha się w granicach: od 9.99 $ do 19.99 $
Jaka jest jakość tych słuchawek? Nie wiem. Podobnie jak nie wiem, jak długo utrzymuje się ich zapach ani nawet czy przypomina on choć trochę zapach prawdziwych owoców.
Niemniej jednak pomysł mi się podoba. Kolorowe misie stanowią moim zdaniem świetną alternatywę dla nudnych białych słuchawek do iPhone'a czy iPoda, od których roi się ostatnio na ulicach.